Saturday, December 25, 2010

Maaf dari Siapa?

Assalamua'laikum.

Saya.
Saya minta maaf.
Sangat-sangat.
Banyak salah, amat.

Saya: Er, saya minta maaf.


Anda: Tak apa. Setiap manusia pun buat kesilapan. Jangan risau, saya maafkan. Tapi, belajar dari kesilapan!


Saya harap begitulah respon anda. Dengan hati yang bersalah ini, saya menghulurkan kemaafan. Mengharap ada yang sudi menerima dengan hati yang tenang, sedia memaafkan saya.
Tapi, tidak apalah jika masih ada tersisa kemarahan pada saya kerana saya tahu saya ini memang banyak salah.
Cuma, Allah menggalakkan kemaafan. :)

“Tidak akan berkurang sedekah akan harta, tidak akan bertambah atas seorang hamba dengan sebab memberi kemaafan melainkan bertambah kemuliaan dan tidak akan tawaduk seseorang terhadap Allah melainkan Allah akan mengangkat darjatnya.” – Riwayat Muslim.
“Jadilah engkau pemaaf dan suruhlah orang mengerjakan yang makruf, serta berpalinglah daripada orang yang bodoh.” (Al-A'raff:199)


Sedikit pesanan :


hasil cubaan saya slps kelas photoshop pertama bersama ayah


hasil cubaan abang saya (kepala dan badan lain ya) 


Saya baru cipta satu Tumblr
Zeal9 Tumblr
'Laman Kasih Sayang', itu saya gelar. :)

No comments:

Geo

free counters