Thursday, August 26, 2010

Sedih, aku cintai mereka.

Tuhan, sampaikan pada mereka,
Sungguh aku mencintai mereka,
Tuhan, sampaikan pada mereka,
Sungguh aku sayangi mereka.


Ya Allah, hati ini hiba menatap wajah-wajah yang dicintai...

    Aku lihat kawasan sekeliling, sekejap muncul perasaan bangga dan bahagia, kadang perasaan malu menyelinap, muncul pula perasaan kasihan, timbul rasa benci.

Ya Allah, apakah ini?

Wajah mereka yang sedang bergurau senda kutatap dengan penuh cinta. Namun, sesekali mataku merayap mencari bekas guru-guruku sekitar itu. Aku rindu mereka!

    Ya Allah, aku ini hanyalah hamba yang dhaif dan lemah. Saat mereka bergaul bebas, aku hanya mampu menundukkan kepalaku untuk menjaga pandanganku.

   Ya Allah, hambaMu ini tidak berdaya menghalang pandangan mata mereka agar terjaga.

   Ya Allah, ampunkan diriku. Aku tidak mampu menegur mereka walau sedikit. Aku risau hati mereka akan terluka dengan ucapanku!

    Sungguh, aku seorang hamba yang hina. Hanya mampu terdiam dan kaku melihat mereka mengusik antara lelaki dan perempuan. Hanya mampu tersenyum lemah tatkala mereka menyatakan mereka sudah mula ber'sms' dan 'facebook' antara lelaki dan perempuan.

   Bukan hati ini tidak benci dengan perbuatan itu, aku hanya mampu memohon doa di dalam hati agar mereka suatu hari mampu berubah.

love_by_auroille on deviantART

   Hati ku benci dengan semua itu. Benci dengan perbuatan itu.

   Hati ku kasihan dengan mereka. Kasihan dengan diri-diri mereka.

   Aku sayang kalian, tidak sesekali aku benci dengan kalian. Cumanya, aku benci dengan perbuatan kalian. Percayalah, kalian tidak pernah aku benci walau sekelumit. Malah, cintaku makin menggunung melihat kalian tetap terus bergerak mengadakan majlis-majlis agama.

   InsyaAllah, aku akan bergerak dengan perancanganku selepas ini.

Tidaklah aku sanggup melihat kalian terus berkeadaan yang tidak diingini tuhan. Sekiranya, kalian akan cuba lebih mendekati semua itu, aku akan cuba menghalang kalian!

    Namun, aku memahami. Aku tidak berdaya untuk memberi hidayah pada orang yang kucintai sekalipun, aku sedar hanya Allah pemberi hidayah!

Atas nasihat seseorang, aku bersyukur, masih ada yang mengingatkan.

" janganlah kamu khuatir..bukankah Allah itu yang memelihra mereka yang berjalan atas agama Allah.. "

"berdoalah..sesungguhnya doa itu kan senjata org mukmin.."

"tenangkan hati..Hasbun-Allahu wa Ni'm-al-Wakil.."


"Allah is sufficient for us and He is the best disposer of affairs (for us). = Cukuplah Allah bagi kami dan DIA adalah Pemelihara terbaik urusan (bagi kami).

Terima kasih wahai hamba Allah!

     Kalian, aku mencintai kalian, moga cintanya atas paksi keimanan..InsyaAllah..

Salam Sayang,
Moga Allah sayang kalian.
Moga Allah sayang diriku.
Moga Allah sayang kita semua.
~Humble person
~Person that can't do anything when everything unlike happen at in front though!

No comments:

Geo

free counters